8. 4. 2017

♥ Stockholm i mitt hjärta ♥ 

Ani nevím jak mám tento článek začít. Začnu z mého pohledu. V 15.00 jsem končila v práci a vzala jsem metro s tím, že půjdu do města. Když jsme projížděli přes Gamla Stan, řidič metra oznámil, že z bezpečnostních důvodů nezastavuje na T-centralen. Nikdo se tomu v tu chvíli asi moc nedivil, až než jsme projížděli stanicí a lidé co tam byli začali utíkat a všude byla policie. V tu chvíli jsem slyšela jak jedna paní říká asi desetileté holčičce: 'oni utíkají protože se bojí o svůj život'. Ta malá se v tu chvíli rozbrečela a najednou všichni lidé začali volat... všichni jsme se podívali na noviny kde stál titulkem 'Teroristický útok ve Stockholmu, kamion se řítil přes Drottninggatan'. To se stalo přesně ve 14:53... asi desetminut předtím, než jsem se rozhodla že se podívám do města...
Já jsem teda vystoupila o zastávku dál s tím že se projdu na jinou stanici a vezmu rovnou metro domů. To už bylo ve městě šílenství, lidé volali svým známým aby se ujistili kde jsou a jestli jsou v pořádku, někteří brečeli ale všichni se chtěli co nejrychleji dostat pryč z centra. Když jsem se konečně dostala na Östermalmstorg, všude byli policajti. Stáli tam se samopaly připravení střílet každou chvilkou, zavíraly se obchody, restaurace a všechny stanice metra se uzavřely. Vzala jsem teda první autobus domů a asi i poslední, jelikož potom už nefungovala žádná doprava v celém městě.
Nákupní / hlavní třída na drottninggatan byla zavřená. Lidé co se před kamionem schovali do obchodů tam museli zůstat a ukrýt se ve sklepech. Byli tam několik hodin dokud policie neevakuovala celou ulici. Dva lidé byli na místě mrtví a dva další zemřeli v nemocnici. Více než 15lidí zraněných a z toho i děti, co jsou stále v nemocnici.
Hned po příjezdu domů jsem zapla televizi a taky sledovala všechny noviny. Samozřejmě i já jsem obvolala všechny kamarády a známé a ujistila jsem se, že všichni jsou v pořádku.
V televizi ukazovali různé rozhovory s lidmi co byli v tu chvíli na místě, taky ukazovali různé videa a fotky jak leží bezvládné těla uprostřed chodníku.


Ještě v noci dopadli 39-letého chlapa (otec čtyř dětí !!!) z Uzbekistánu, který stál za celým útokem. Jsem opravdu ráda, že ho dopadli tak rychle a opravdu bych mu přála aby ho taky přejel kamion!! 
Dneska se hodně lidí sešlo na T-Centralen, který je pořád uzavřený z jedné části, ale lidé tam jezdí a dávají kytky okolo plotu, na plot, píšou krásné vzkazy a zapalují svíčku. Chtěla bych tam taky zítra zajít a dát kytku. Je to opravdu hrozné co se stalo, ale nejhorší na tom je, že se to dalo dříve nebo později čekat... Švédi si alespoň uvědomili, že musí dělat velké kontroly na hranicích a dokonce uzavřely vlak mezi Dánském a Malmö.  Snad to k něčemu pomůže. My musíme všichni žít dál a věřit, že už se to znovu nestane. Já osobně přeji upřímnou soustrast všem rodinám, příbuzným a přátelům obětí tohoto útoku. #openstockholm #RIPstockholm ♥


Žádné komentáře:

Okomentovat