10. 11. 2016

10 / 11 / 2016

Ahojte všichni. Počasí ve Stockholmu se opravdu zbláznilo. Několik prochumelených dní a nocí ... až to dopadlo tak, že ve středu ráno jsme se všichni vzbudili s půl metrem sněhu, chumelenicí a takovou zimou, že to jsem ani v Åre na horách nezažila. 
Každé druhé auto se zadrhávalo ve sněhu, protáčela se jim kola, některé auta nemohly ani vyjet z parkoviště, a někteří se ani nedostali do svého auta... ,bylo hrozně moc bouraček, zacpané dálnice, autobusy ani nejezdili, jelikož to v tom sněhu nebylo možné, všechny taxíky byly zamluvené až do večera, vlaky měly zpoždění víc něž hodinu a pokud se rozjely, tak místo 20 minut to vzalo hodinu a půl... 
A teď si představte, že máte být v 8 hodin ráno v práci.. v 7.16 měl jet vlak, který přijel až 8.20.. místo 15minut vzal asi hodinu a když jsem se konečně dostala na ropsten, tak jsem zjistila, že vlastně nejede vůbec žádný autobus celý den. Takže mě v té chumelenici/vánici čekala 'super' procházka do práce, kterou jsem celou nadávala, jelikož jít proti větru uprostřed silnice (jelikož chodníky žádné ani nebyly...) se sněhem v obličeji - žádná sranda. A to nemluvím tom, že sejít schody byla největší výzva. Bylo by snad lepší si sednout na zadek a jet dolů jako malé dítě, jelikož schody nebyly odhrnuté a vším tím sněhem + lidma, se tomu nedalo říkat schody, ale skluzavka. Pán za mnou si mohl po jeho pádu zlomit nohu a všichni se drželi zábradlí, jinak by to dopadlo opravdu špatně. 
Když jsem po 10 hodině dopoledne konečně dostala do práce, dala si čaj a ohřála se, kontrolovala jsem vlaky/busy co to dalo. Bohužel, autobusy byly všechny zrušeny, což znamenalo další cesta pěšky domů - hurá - ... Cesta, co měla trvat od dveří z práce ke dveřím domů asi 30 minut.. mi zpátky vzala dvě hodiny, jelikož vlak co jezdí přes Lidingö, měl takové veliké zpoždění a když se konečně rozjel, tak byl člověk rád, že vůbec stojí, jelikož byl tak přecpaný, že se nedalo ani hnout. 
Musím uznat, že dneska to bylo už lepší. Přestalo chumelit, vlaky se rozjely a i některé autobusy. Jen ten můj pořád nic, takže mě znovu čekala procházka do práce, ale jak říkám, dneska se to dalo! 
Taky sem chci dát pár fotek. Možná by se na to měli podívat i reportéři z blesku a dalších českých novin, aby viděli, jak vypadá taková sněhová kalamita ... né jako to 'sněžení' v Praze, nebo v Břeclavi ... 
Jinak se tu nic nezměnilo, víkend bude klidný. V pátek budu mít pravděpodobně klidný večer u televize s čajem. Sobotu / neděli strávím s Amadeusem a to bude asi celý můj plán. Taky budu doufat, že ten sníh venku brzy opadne - má pršet, takže nevím, jestli se mám těšit a nebo brečet, že bude všude ta břečka po které se nebude dát ani jít ... 
Mějte se hezky, zatím ahoj !







1 komentář:

  1. Ked to ukazovali v správach hned som si na teba spomenula :)

    OdpovědětVymazat