28. 9. 2014

Week 39 !

Dobré nedělní ráno :) Je zajímavé že jak si navyknete spát kolem 8 hodin, tak se potom budíte tak stejně i o víkendu, i když si říkáte  ' hmmm to budu dlouho spát! '
Nedávno jsem někde četla, jak probíhá den učitelky ve školce. Docela mě to pobavilo a tak jsem přemýšlela že vám napíšu můj den v podobném stylu toho článku.

- Ráno s úsměvem přijedu do školky, kdy 1000x řeknu DOBRÉ RÁNO, JAK SE DNESKA MÁŠ? vlastně záleží na tom v kolik začínám. Pokud začínám v 8 znamená to, že 'otevírám' a tak zapisuju všechny příchody dětí a musím se věnovat každému z nich. Což je většnou těžké protože jako první přijde Adam - který je nemocný a člověk s ním musí být na každém kroku.
Po chvíli přicházejí ostatní učitelky a schází se všechny děti. Po každé si musím vyslechnout tužby rodičů a taky stížnosti.. (jsme s děckama venku za každého počasí i v děšti ) jako třeba - Včera měla Alva mokro v botách, dávejte si na to pozor ! .. ale vysvětele děcku že všichni ostatní můžou skákat v kaluži ale ona ne, protože tatínek řekl že měla mokro v botách. Navíc když je to stěžování si v opačném směru a my řekneme : Alva potřebuje rukavice, ráno je zima ! tak se tatínek nafoukne jakože on jí ty rukavice teda zítra donese ! Minule dostala Sandra (učitelka) vzkaz od maminky, že jejich malá nesmí jíst sladké ani čokoladové kuličky co si sama uplácala.. no a pak přijde od té samé maminky vzkaz že jejich malá má nejradši palačinky k obědu :D tak to pak jen kroutíte hlavou .. (a ještě víc, když ta malá sní 4 palačinky :O - a má 1 rok !! ) jsou však i rodičové bez připomínek, kteří prostě přijdou usmívají se, dají vám dítě, rozloučí se a pak si pro něj zase radostí přijdou :))
Kolem půl 10 jí děcka svačinku a to je většinou ovoce a ryžové chleby. Venku býváme cca do 10-10.30 .. vždycky se střídáme že chodíme do školky po skupinkách, ať můžeme dělat nějaké aktivity - např. některé děti chtějí malovat a některé zase péct :)
Kolem 11 se uklízí a přichystává se oběd. To  většinou dělám já a Lykke (je tam nejstarší a nechce se jí zpívat písničky :D ) Lykke pak utíká za ostatníma říct, že oběd je už hotový ! Děcka by si měli vzít kolik chtějí, ale většinou jim pomáháme, protože si naberou dvě kolínka a z toho se pak určitě nenají :D Samozřejmě během obědu posloucháte - to nejím, to mi nechutná, já chci jenom párek ! nejhorší je, že s něma někdy i soucítím, protože mi to taky nechutná a  nemůžu to říct nahlas :D
Pak nastává chvíle klidu. Všechny děti jsou spát. Lykke občas nespí, protože pak nespí doma a tak za ní Sandra vždycky přijde s tím že maminka říkala že spát nemusí .. To se na sebe s Lili (moje nejoblíbenější spolupracovnice) vždcyky podíváme jakože aha???  ono je to totiz nuda pro jedno dítě byt vzhuru kdyz tam nema zadne kamarady a pak utíká a říká, že jde vzbudit kamarády.. Občas jet o ale fajn a my sedíme a popíjíme kafíčko, vystřihujeme blbosti pro děcka a čekáme až se vzbudí. Po vzbuzení následuje druhá svačinka. To mají většinou nějaký chleba (kuchařka peče čerstvé ♥ ) a nebo jogurt či krupicovou kaši.
No a pak si děcka hrají ve vnitř chvíli a to musíte dávat pozor kdo komu co zrovna vzal když TO BYLO PŘECE JEHO, ON TO MĚL PRVNÍ :D a nebo kdo koho shodil, protože si s tím dotyčným prostě nechce hrát !! To pak už jen odpočítáváte kdy jsou děcka domů a hlavně, kdy jdete vy domů !!! první je většinou Edward podle toho vím, že je něco málo před třetí .. Nejvíc dětí jde domů v půl 4 a pár z nich až ve 4, kdy už pak školku zavíráme. Občas jdeme po svačince hned ven, kde si děcka hrají s bamserna (větší děcka od 3-6let) to není zrovna sranda pro nás učitelky. Třeba Amelie a Meja jsou holky kterým je 5 a 6. Milují si hrát s Alvou a Juni, které mají 1 rok ! Jenže né vždcyky Alva a Juni si chtějí hrát s něma.. no a vysvětlete to těm dvoum starším, že ty malé to prostě ještě tak neberou a že si s něma nechtějí hrát na maminku a dítě.
Někdy je sranda, co se vlastně dozvíte .. přijde za mnou Lykke a říká mi 'hele Lenka, víš že můj tatínek má veliký snop ' a já teď na ni koukám a říkám si co jí mám jako na to asi říct a ona čeká na moji odpověď. Po chvilce přijde jiné dítě a říká 'no ale můj tatínek má ještě větší snop '
Taky je vtipné, když slyšíte ty starší jak si hrají 'Hele budeme si hrát na mamku a na taťku jo?' ..Viktor ještě nestačí ani odpovědět a Caroline už volá 'pojď miláčku, jdeme nakupovat, teď hned jsem řekla ! ' ... no a na konci dne, kdy všem řeknete 'dneska to šlo dobře, vaše dítě bylo štastné, dělalo to a to a jedlo to a to' usmějete se zamáváte hejdå a konečně jde taky domů ! uf !

No a takhle to vlastně chodí každý den. Pak jsem unavená a volám s A. a on se diví, že mu usnu u telefonu, když mi vykládá nějakou super zajímavou story ! :D ( a to se pak i naštve, že ho prostě vůbec neposlouchám :D chudák)
V pátek přijela Zuzka, koupili jsme si sushi a koukali jsme se na švédskou superstar.. snad ani jeden z nich neumí zpívat to bylo hrozný !! no a protože jsme obě měli jít pracovat i v sobotu, tak jsme to zapíchly docela brzo  :)
V sobotu jsem nám udělala vafle a pak jsme vyrazily do města, tam jsem nebyla ani nepamatuju ! můj plán byl zaparkovat v Lidingö a vzít metro, ale to bylo nemožné protože tady máme Lidingö loppet - je to prostě poslední víkend v září kdy se do Lidingö dostaví všichni běžci okolo ze švédska a běží tři a půl míle. No a v neděli je to pak pro děcka a tak jsou všude auta a všechno je přecpané, stojí se kolony a vy jako obyvatel Lidingö nejste zrovna moc nadšení :D (pokud teda taky neběžíte)
No a tak jsme rozhodly zaparkovat až ve městě. Našla jsem si krásné místo a šly jsme se podívat po obchodech. Zuzka pak musela jet do práce a já jsem si zašla pro kafé a vyrazila zpátky k autu .. no a to pak už vidím žlutý lísteček za stěračem .. ještě se posledních par kroku v duchu modlím ať to není pokuta a hele .. ono je to pokuta. 1000 sek za to že jsem neparkovala 10metru od přechodu ale jen 5.5metru .. a ještě mi tam napsali že to i měřili ... ach jo .. !!! to se mi fakt zrovna teď hodí .. za dva týdny letím do Bostonu a tak si chci co nejvíc ušetřit a ne prodělávat na pokutách. No ještě mě pak víc naštvalo když to říkám A. (on si teď dělá řidičák) a on mi chytře velice odpoví NO A TO NEVÍŠ, TO JE 10metru ZE ZÁKONU. No, tak teď už to vím taky !
K večeru jsem pak uvízla ještě v té Lidingö zácpě když jsem jela extra hlídat děcka. No alespoň jsem si vydělala na větší část té pokuty .. :D
Dneska bych měla posekat trávu ale tak moc se mi nechce !! a tak zajedu navštivit Terku. Amadeus je na chatě a furt mi volá jakobychom se neviděli roky.. :D asi se mu stýská či co ! :D

píšou tam : stát nebo parkovat u přechodu 10 metru od něj. Odstup : 5,5m bylo to přeměřeno !! 

nejlepší dýňové latté ♥

no a tyhle botky bych si chtěla pořídit ! co na ně říkáte?? 

2 komentáře:

  1. Ty botky si určitě pořiď, jsou krásný!

    OdpovědětVymazat
  2. jak jsem otevřela tenhle odkaz, tak jsem si řekla PANE BOŽE! A to v tom nejlepším slova smyslu! Ty ještě stále bloguješ! Akorát nevím, jestli si ty na mě ještě vzpomínáš. Měla jsem kdysi dávno také osobní blog, dala bych tu link, jen je to velká trapárna :-D, takže si to radši nechám pro sebe. No a teď ti jdu sfouknout, co jsi tady vytvořila!

    OdpovědětVymazat