27. 6. 2013

10 nejoblíbenějších švédských slov !

Ahoj, tak jsem přemýšlela, jaký další článek by mohl zaujmout a napadlo mě, proč vám nepředstavit něco málo z toho švédkýho jazyka :)) a tak teda začnu mýma oblíbenýma slovana ! :)) 

1. ÄLSKLING - miláček  (vyslovujeme elskling)
- je moje uplně nejoblíbenější slovo ♥ podle mě je neskutečně roztomilé :) a pokud chce říct miluji tě - jag älskar dig :)

2. KÄRLEK - láska (vyslovujeme šárlek)
- druhým oblíbený slovem je kärlek, které ve tvaru 'jsem zamilovaný ' řekneme - jag är kär 

3. JÄTTE - mnoho, hodně, příliš (vyslovujeme jete)
- ve Švédsku tohle slovo používáme snad u všeho kde chcete zvýraznit, že to není jen tak obyčejné .. například - 'ona je moc milá' - hon är jättesnäll :)

4. TACK - děkuju (vyslovujeme tak)
- slovo, které používám denně a veřte mi, když mluvím česky a uvědomím si kolikrát řeknu TAK, myslím, že švédi si musí myslet, jak moc jim děkuju .. a pokud chcete poděkovat mnohokrát řekneme - tack så jätte mycke :) ale v tom případě lze vynechat jätte :D

5. TITTA, KOLA - dívat, sledovat, koukat (vyslovujeme tita a kola)
- v tomhle případě jsem spojila obě slova dohromady, ale patří mezi mé nejoblíbenější !! :D ♥ to je samé titta titta titta !! 

6.  SLUT - konec (vyslovujeme slut)
- věřte mi nebo ne, ale je to jedno z nejpoužívanějších slov. Ať už při konci filmu a nebo když nemáte jídlo a nebo když vám dojde alkohol :-O 

7. PENGAR - peníze (vyslovujeme pengar)
- samozřejmě jedno z prvních slov, které jsem se naučila žejo :D a navždy mi utkví v paměti, když jsem jela busem a takový slaďouš křičel na svýho kámoše ' Otto har inga pengar ' (Otto nema zadny peníze)

8. NEJ, INTE - ne, zápor (vyslovujeme nej a inte)
- nej je opravdu sladké slovo ! (alespoň mě se zdá :))  a inte se používá při každým záporu, takže pro mě obvykle jako - hm to nejde .. 'det går inte !! ' 

9. SKÅL- nazdraví (vyslovujeme skol
- jedno z prvních slov které jsem se naučila, samozřejmě nejvíce používáné ať už pijete cokoliv :) :D

10. SAKNAR - stýskat, chybět (vyslovujeme saknar)
- slovo které když jsem před pár lety viděla poprvní mi vůbec nepřišlo, že by mohlo znamenat stýskat, ale je mým oblíbeným :) 


Tak, pokud vás článek zaujal a chtěli byste znát více nějakých slov ať už se týkají čehokoliv, napište mi do komentářů a mohla bych udělat další článek :)

5 komentářů:

  1. Skvely clanek. Hrozne me zajimaji cizi jazyky a o to vic neoblibenejsi slova! Nejradsi bych umela vsechny, ale ted jak pomalu ovladam 3 a pul se mi hrozne pletou do sebe :D

    OdpovědětVymazat
  2. Mají velice zajímavé slova, nevím jestli bych se je vubec naucila :D

    OdpovědětVymazat
  3. jsou to naprosto krásný slova, nejvíc jak se vyslovují..to nejt se mi líbí asi nejvíc. připomíná mi to Neta z gossip girl

    OdpovědětVymazat
  4. Mi to připomíná dost němčinu, tu nesnáším. :D Ale tohle zní o něco líp, než němčina. ^^

    OdpovědětVymazat
  5. slova zní zajímavě, jediné co jsi zapamatuji je to děkuji :)

    OdpovědětVymazat